خدمات بانکی و پولی از محوری‌ترین خدماتی است که کلیه‌ی مهاجران در یک کشور به آن نیازمندند. مهاجران ساکن در ایران نیز همچون شهروندان ایرانی برای کوچک‌ترین دادوستد روزمره نیاز به حساب بانکی و کارت بانکی دارند. از آن‌جا که درصد بالایی از این دست مهاجران سالیانی طولانی در ایران ساکن‌اند و در ایران کسب‌وکاری […]

خدمات بانکی و پولی از محوری‌ترین خدماتی است که کلیه‌ی مهاجران در یک کشور به آن نیازمندند. مهاجران ساکن در ایران نیز همچون شهروندان ایرانی برای کوچک‌ترین دادوستد روزمره نیاز به حساب بانکی و کارت بانکی دارند.

از آن‌جا که درصد بالایی از این دست مهاجران سالیانی طولانی در ایران ساکن‌اند و در ایران کسب‌وکاری راه‌اندازی کرده‌اند، نیاز آنان به خدمات متنوع سیستم بانکی بیشتر است.

مهاجران متردد نیز که با اهداف کار کردن در ایران و فرستادن پول برای خانواده‌ی خود در افغانستان وارد ایران می‌شوند برای نقل و انتقالات خود نیازمند سیستم بانکی هستند؛ اما به دلیل محرومیت از این خدمات به صراف‌های افغانستانی مراجعه می‌کنند که ایران بر کار آنان اشرافی ندارد.

متأسفانه سیستم بانکی ایران در ارائه‌ی خدمات بانکی به مهاجران (چه مهاجران دارای مدرک اقامتی و چه مهاجران بدون مدرک) بسیار ضعیف عمل کرده است و مشکلات عدیده‌ای برای کلیه‌ی مهاجران در ایران ایجاد نموده است.