انجمن دوستی ایران و افغانستان در بیانیه‌ای حادثه حمله به مسجد شیعیان قندهار که منجر به شهادت شماری از نمازگزاران شده را محکوم کرد. به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، انجمن دوستی ایران و افغانستان در بیانیه ای حادثه حمله به مسجد شیعیان قندهار را محکوم کرد.  متن بیانیه انجمن دوستی ایران و افغانستان به شرح […]

انجمن دوستی ایران و افغانستان در بیانیه‌ای حادثه حمله به مسجد شیعیان قندهار که منجر به شهادت شماری از نمازگزاران شده را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، انجمن دوستی ایران و افغانستان در بیانیه ای حادثه حمله به مسجد شیعیان قندهار را محکوم کرد. 

متن بیانیه انجمن دوستی ایران و افغانستان به شرح زیر است:

هنوز داغ شهدای نماز جمعه قندوز دل هر درد مندی را به درد می آورد که بار دیگر قندهار؛  «امام بارگاه فاطمیه» ؛ مسجد جامع شیعیان قندهار و نماز جمعه و انفجار و خشونت و جهالت و استکبار و … داغ جدیدی را بر دل ها می نشاند.

کجایند مدعیان دین و دیانت؟ ؛ کجایند مدعیان انسان و انسانیت ؟کجایند مدعیان حقوق بشر ؟که ببینند و فریاد برنیاورند از این همه خشونت و جنایت

گناه این مردم مومن و نمازگزار چیست ؟ آیا جزء فریاد بندگی و نماز گزاردن در برابر خالق هستی ؛ گناهی دارند ؟

کجایند ؛ مدعیان برقراری امنیت در افغانستان ؟ طالبان که مدعی برقراری امنیت و شناسائی و مجازات عاملان جنایت قبلی در قندوز بودند ؛ چه پاسخی دارند بر این جنایت در قندهار و احتمالا جنایت های بعدی ؟ و چه تضمینی برای امنیت این مردم مظلوم دارند؟

مگر شیعیان و شهروندان افغانستان و نمازگزاران در قندوز و قندهار و  مردم عادی ؛ گناهی جزء زندگی در سرزمین آباء و اجدادی خود دارند ؟

انجمن دوستی ایران و افغانستان ضمن محکومیت جنایات ددمنشانه نماز جمعه قندهار و تمام جنایت های قبلی  و تسلیت به خانواده های داغدار از مجامع بین المللی ؛ سازمان های حقوق بشری ؛ و حاکمان فعلی و مسئولین سیاسی ونظامی و امنیتی  طالبان  بجد خواستار محکومیت این جنایت و شناسایی و مجازات مرتکبین این اقدام وحشیانه و ددمنشانه است  وهمچنین اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ و صیانت از جان و مال مردم افغانستان بویژه شیعیان را دارد.