فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به زودی میزبان هنرمندان نوگرای معاصر افغانستان می‌شود. نمایشگاه هنرمندان نوگرای افغانستان از سوی فرهنگستان هنر با همکاری انجمن دوستی ایران و افغانستان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه فرهنگی هنری صبا در سه بخش نقاشی، خوشنویسی و عکاسی از هشتم تیر ماه گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه […]

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به زودی میزبان هنرمندان نوگرای معاصر افغانستان می‌شود.

نمایشگاه هنرمندان نوگرای افغانستان از سوی فرهنگستان هنر با همکاری انجمن دوستی ایران و افغانستان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه فرهنگی هنری صبا در سه بخش نقاشی، خوشنویسی و عکاسی از هشتم تیر ماه گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه با تنوعی از رویکردهای زیبایی شناختی و جریان‌های پیشرو هنری این کشور در این سه گرایش هنری آشنا خواهیم شد. بسیاری از هنرمندان نام‌آور افغانستان که صاحب سبک و عنوان بوده و دست به نوآوریهایی در جریان هنر معاصر تجسمی این منطقه زده‌اند در این نمایشگاه با آثار خود حضور دارند.
نمایشگاه هنرمندان نوگرای افغانستان با هدف تقویت پیوند و گسترش تعامل هنرمندان دو کشور، آشنایی مخاطبان ایرانی با خلاقیتها و نوآوریهای هنرمندان کشور همسایه و ارزشهای قومی، بومی، زیبایی‌شناختی و جریان‌های جدید هنری این کشور از هشتم تا سی و یکم تیرماه در مؤسسه فرهنگی هنری صبا به آدرس میدان فلسطین – خیابان طالقانی – خیابان برادران مظفر – شماره ۱۲۵ برگزار خواهد شد.