آكادمي علوم افغانستان و انجمن دوستي ايران و افغانستان در نخستين همايش ميراث مشترك مكتوب ايران و افغانستان با كتابخانه مجلس شوراي اسلامي همكاري مي‌كنند. به گزارش خبرگزاري فارس، در نخستين همايش ميراث مشترك مكتوب ايران و افغانستان مدعويني از انديشمندان آكادمي علوم افغانستان حضور خواهند داشت و برخي از شاخص‌ترين آن‌ها به ايراد سخنراني […]

آكادمي علوم افغانستان و انجمن دوستي ايران و افغانستان در نخستين همايش ميراث مشترك مكتوب ايران و افغانستان با كتابخانه مجلس شوراي اسلامي همكاري مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس، در نخستين همايش ميراث مشترك مكتوب ايران و افغانستان مدعويني از انديشمندان آكادمي علوم افغانستان حضور خواهند داشت و برخي از شاخص‌ترين آن‌ها به ايراد سخنراني مي‌پردازند.
هم‌چنين در زمينه كارهاي فرهنگي مرتبط با اين همايش انجمن دوستي ايران و افغانستان همكاري‌هايي خواهد داشت كه از آن جمله مي‌توان به معرفي افغان‌هاي تأثيرگذار در حوزه فرهنگ افغانستان براي حضور در همايش نام برد.
نخستين همايش «ميراث مشترك مكتوب ايران و افغانستان» روز ۱۲ تيرماه با حضور حدود ۱۰۰ محقق از كشور افغانستان و ايران در خانه ملت سالن تاريخي كتابخانه مجلس و نیز در موزه مجلس برگزار مي‌شود.
قرار است در حاشيه اين همايش نمايشگاه كتاب آثار افغانستان موجود در كتابخانه مجلس و نیز نمايشگاه مطبوعات افغاني سراسر دنيا برگزار شود.