همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی با حضور مسئولان و تاجران استانی و هیئت تجاری از افغانستان در شهرک صنعتی توس مشهد برگزار شد. معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: برای صادرات، ایران مرزهای گسترده‌ای با کشورهای همسایه دارد. ما در استان موظف شدیم تمرکزمان را بر اشتراک زبانی، فرهنگی و […]

همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی با حضور مسئولان و تاجران استانی و هیئت تجاری از افغانستان در شهرک صنعتی توس مشهد برگزار شد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: برای صادرات، ایران مرزهای گسترده‌ای با کشورهای همسایه دارد. ما در استان موظف شدیم تمرکزمان را بر اشتراک زبانی، فرهنگی و هم‌مرزی با کشور افغانستان بگذاریم.

🔻وی با اشاره به اینکه بنا به اشتراکمان با کشور همسایه حفظ بازار این منطقه در اولویت است، افزرود: امیدواریم مشکلات داخلی افغانستان به‌زودی حل شود و به ثبات برسد. تضمین سرمایه‌گذاری تاجران افغانستانی در ایران به‌عهده دولت است؛ اما باتوجه‌به مشکلات داخلی افغانستان تضمین امنیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های صنعتی در افغانستان سخت است.به‌گفته احسانی، افغانستان در تولید کالاهای صنعتی در سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است، اما همچنان نیازمند تأمین مواد اولیه از ایران است و ما هم امیدواریم تعاملات با این کشور بیشتر شود.