🔻نشست ارزیابی اثرات آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی با همکاری پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و برنامه آفاق از پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف که در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار شد. 🔻امیرحسین چیت‌ساز زاده مدیر برنامه آفاق جلسه را با این مقدمه‌ آغاز کرد: «موضوع بین‌المللی‌سازی آموزش عالی نزدیک به […]

🔻نشست ارزیابی اثرات آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی با همکاری پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و برنامه آفاق از پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف که در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار شد.

🔻امیرحسین چیت‌ساز زاده مدیر برنامه آفاق جلسه را با این مقدمه‌ آغاز کرد: «موضوع بین‌المللی‌سازی آموزش عالی نزدیک به ۱۰ سال است که جزو ادبیات رایج در حوزه آموزش عالی ایران قرارگرفته و تلاش‌های بسیار زیادی در عرصه علمی و عملی برای تحقق آن صورت گرفته است.»

🔻ایشان تصریح کرد که: «با بررسی پژوهش‌های این حوزه درمی‌یابیم که عده‌ای از سیاست پژوهان و پژوهشگران حوزه آموزش عالی معتقد هستند یکی از موانع اصلی جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران، الزام به تدریس دروس به زبان فارسی هست. در این نشست تلاش بر این است که به ارزیابی سیاست الزام تدریس به زبان فارسی در دانشگاه‌ها به دانشجویان بین‌المللی که در سال ۱۳۸۶ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است بپردازیم. »