نخستین یادواره و همایش ادبی “نگین سلیمانی” با حضور شاعران،ادیبان و اهالی فرهنگ و قلم افغانستان به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و یاران شهیدش در کابل برگزار شد. به گزارش  رادیو دری، در این مراسم جمعی از شاعران افغانستان اشعار و دلسروده های خود را به مناسبت سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت سردار قاسم سلیمانی خواندند. […]

نخستین یادواره و همایش ادبی “نگین سلیمانی” با حضور شاعران،ادیبان و اهالی فرهنگ و قلم افغانستان به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و یاران شهیدش در کابل برگزار شد.

به گزارش  رادیو دری، در این مراسم جمعی از شاعران افغانستان اشعار و دلسروده های خود را به مناسبت سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت سردار قاسم سلیمانی خواندند.

غلام‌حسین شیرزاد رایزن فرهنگی ایران در کابل هم در این یادواره ادبی با اشاره به ابعاد شخصیت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» گفت: امریکا در محاسبات خود دچار اشتباه شد وگمان می کرد با شهادت سردار سلیمانی‌ این نهضت را می تواند خاموش کند اما ندانست که سلیمانی یک مکتب است و هزاران هزار سلیمانی دیگر خط وی را دنبال می کنند و در برابراستکبار در سراسر جهان می ایستند.

همچنین مراسم دیگری با حضور زنان در شهر هرات به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر برگزار شد.

در این مراسم که زنان افغان حضور گسترده‌ای داشتند، علاوه بر سخنرانی درباره ابعاد شخصیت سردار شهید، شاعران با خواندن شعر‌های حماسی و زیبا به موضوع شخصیت و فعالیت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

 روز گذشته نیز در محفلی در دانشگاه جامعه  المصطفی از مقام والای شهید سردار سلیمانی  تجلیل شد.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سوم ژانویه ۲۰۲۰  در حالیکه  به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی) و ۸ نفر از همرزمانش به شهادت رسید.