🔺امیرعبداللهیان در گفتگو با دبیر کل سازمان ملل متحد: «وضعیت آوارگان افغانستانی نیازمند اهتمام و مشارکت جدی جهانی است. جمهوری اسلامی ایران در چند ماه گذشته پذیرای حدود هشتصد هزار آواره جدید از افغانستان بوده است، موضوعی که نیازمند اهتمام و مشارکت جدی جهانی است». 🔺 امیر عبداللهیان در ادامه بار دیگر بر ضرورت تشکیل […]

🔺امیرعبداللهیان در گفتگو با دبیر کل سازمان ملل متحد:
«وضعیت آوارگان افغانستانی نیازمند اهتمام و مشارکت جدی جهانی است. جمهوری اسلامی ایران در چند ماه گذشته پذیرای حدود هشتصد هزار آواره جدید از افغانستان بوده است، موضوعی که نیازمند اهتمام و مشارکت جدی جهانی است».

🔺 امیر عبداللهیان در ادامه بار دیگر بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و آمادگی جمهوری اسلامی برای تسهیل ارسال کمک‌های انسانی کشورها و مجامع بین‌المللی از طریق ایران، تاکید کرد. (منبع)

🔺 پیش از این نیز تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت پیرامون وضعیت افغانستان اعلام کرده بود:
«افغانستان با یک بحران انسانی بی‌سابقه مواجه است. براساس گزارش‌های سازمان ملل، بیش از ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و نیمی از جمعیت با گرسنگی مطلق روبرو هستند. بدیهی است اگر جامعه جهانی نتواند به موقع قول‌ها و وعده‌هایی که برای کمک به مهاجران داده است را اجرایی کند شمار بسیاری از آن‌ها از طریق ایران به اروپا خواهند رفت».