🔸روزنامه نیویارک تایمز در مقالۀ نوشته که اگر پاکستان خواهان ثبات است اولتر از همه باید افغانستان را با ثبات کند. 🔸روزنامه به نقل از تحلیل‌گران نوشته که از زمان دوباره به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، شمار رویداد های تروریستی در پاکستان به شدت افزایش یافته است و مشکلاتی را برای اسلام‌آباد ایجاد کرده […]

🔸روزنامه نیویارک تایمز در مقالۀ نوشته که اگر پاکستان خواهان ثبات است اولتر از همه باید افغانستان را با ثبات کند.

🔸روزنامه به نقل از تحلیل‌گران نوشته که از زمان دوباره به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، شمار رویداد های تروریستی در پاکستان به شدت افزایش یافته است و مشکلاتی را برای اسلام‌آباد ایجاد کرده که می‌خواهد به افغانستان کمک کند.

🔸در ادامه می‌خوانیم، خوشحالی‌که در پاکستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان مشاهده می‌شد در حال حاضر رو به کاهش است.

🔸نیویارک تایمز نوشته که حکومت پاکستان امیدوار بود که تشکیل یک حکومت دوست یا به‌گفته برخی‌ها حکومت نیابتی در افغانستان می‌تواند نگرانی اسلام‌آباد را در پیوند به طالبان پاکستانی رفع کند.

🔸اما به باور نویسنده، برخلاف این پیش‌بینی ها، پاکستان در ماه‌های اخیر شاهد افزایش حملات تروریستی بود.

🔸روزنامه به نقل از مقام‌های پاکستانی نوشته که حملات در پاکستان از سوی افرادی طرح‌ریزی می‌شوند که در مخفیگاه‌ها در افغانستان بود و باش دارند.

🔸از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان، دو بار هیئت‌های بلندپایه پاکستانی به کابل سفر کرده‌اند و ظاهراً در مورد نگرانی‌شان در پیوند به گسترش فعالیت طالبان پاکستانی در قلمرو کشور شان با طالبان گفت‌وگو کرده‌اند