سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت که «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل در دیدار با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان پیرامون آخرین تحولات این کشور و ضرورت بهبود اوضاع سیاسی – اقتصادی آن مورد گفتگو کرد. دفتر مطبوعاتی کرزی نیز با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که رئیس جمهور سابق افغانستان نیز […]

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت که «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل در دیدار با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان پیرامون آخرین تحولات این کشور و ضرورت بهبود اوضاع سیاسی – اقتصادی آن مورد گفتگو کرد.

دفتر مطبوعاتی کرزی نیز با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در این دیدار از موضع مقامات جمهوری اسلامی ایران در محافل و مناسبت‌های مختلف، برای صلح، ثبات و رفاه در افغانستان، استقبال و اظهار قدردانی نمود.

پیش از این نیز کرزی در دیدار با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت ایران ضمن اشاره به کمک‌های تهران به مردم افغانستان گفته بود: جامعه جهانی باید اوضاع مردم افغانستان را مدنظر داشته و با توجه به شرایط کنونی روابط خود را با دولت جدید تنظیم کند.

وی با اشاره به شرایط دشوار مردم افغانستان با تاکید بر لزوم کمک‌ها تاکید کرده بود: اکنون بحث تحت فشار قرار دادن یک دولت یا حکومت نیست، بلکه بحث فشار بر مردم است و جامعه جهانی باید این نکته را در نظر داشته باشد و بر این اساس با دولت جدید وارد تعامل شود.