فرماندار شهرستان هیرمند، شمال سیستان و بلوچستان،جنوب شرق ایران، از درگیری بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و گروه طالبان در مرز این شهرستان خبر داد.به گزارش رادیو دری، «سید رسول موسوی» دستیار وزیر امور خارجه ایران در توئیتر نوشت: باید اشتباه مدیریتی و محاسباتی انجام شده در ساخت دیوار امنیتی در پشت مرز بین‌المللی با افغانستان را […]

فرماندار شهرستان هیرمند، شمال سیستان و بلوچستان،جنوب شرق ایران، از درگیری بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و گروه طالبان در مرز این شهرستان خبر داد.
به گزارش رادیو دری، «سید رسول موسوی» دستیار وزیر امور خارجه ایران در توئیتر نوشت: باید اشتباه مدیریتی و محاسباتی انجام شده در ساخت دیوار امنیتی در پشت مرز بین‌المللی با افغانستان را برطرف کرد.
دستیار وزیر امورخارجه ایران با انتشار تصویری از موقعیت مرز بین‌المللی و دیوار امنیتی که توسط ایران پشت مرز با افغانستان ایجاد شده است و نشان می‌دهد زمین‌های کشاورزان ایرانی بین دیوار امنیتی و مرز بین‌المللی (داخل خاک ایران) قرار گرفته است، تصریح کرد: این مساله‌ باعث شده است در برخی مواقع طرف افغان این زمین‌ها را متعلق به خود فرض کند.
طی سالهای گذشته در منطقه “شغالک” از توابع بخش مرکزی شهرستان هیرمند، استان سیستان و بلوچستان ایران و در چند صد متری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقچیان و اشرار احداث شده است، اما همچنان که چند ماه پیش نیروهای طالبان با رعایت نکردن این خط مرزی باعث درگیری شده بودند، این بار نیز با تجاوز به این منطقه، به سوی مرزبانان ایران آتش گشودند.
نیروهای طالبان با درک غلط از خطوط مرزی تصور می‌کنند دیوار احداث شده، مرز بین ایران و افغانستان است حال آنکه چنین نیست و طی ماه‌های گذشته نیز مسئولان مرزبانی ایرانی سعی کرده‌اند آنان را نسبت به موضوع توجیه کنند.