«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در دیدار با سفیر جدید روسیه در تهران درباره همکاری‌ها و نگرانی‌های مشترک از جمله تروریسم و حامیان آن در افغانستان بحث و تبادل نظر کرد. کاظمی قمی در توئیتی نوشت: جریان ثبات‌زدا تلاش دارد تا با استفاده از ابزار‌ها، از جمله داعش، تداوم […]

 «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در دیدار با سفیر جدید روسیه در تهران درباره همکاری‌ها و نگرانی‌های مشترک از جمله تروریسم و حامیان آن در افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.

کاظمی قمی در توئیتی نوشت: جریان ثبات‌زدا تلاش دارد تا با استفاده از ابزار‌ها، از جمله داعش، تداوم بحران در افغانستان را دنبال کند. جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای پایان دادن به بحران افغانستان عزم مشترک دارند.

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته نیز در سفر به پاکستان با مقامات این کشور درباره تحولات افغانستان و نشست مشورتی مسکو گفتگو کرده بود.

«رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه ایران در توئیتی درباره این دیدارها نوشته بود: جدا از مسائل داخلی افغانستان که موضوعی مربوط به مردم این کشورست، دو راهبرد بین المللی‌ و منطقه‌ای برای آینده افغانستان در رقابتند: راهبردثبات آفرین و راهبردثبات زدا.

وی همچنین تأیید کرده بود که کاظمی قمی قرار است برای حضور در نشست مشورتی مسکو برای افغانستان به روسیه سفر کند.