نمایشگاه آثار هنری کودکان بنیاد خیریه «رها» در محل سالن اجتماعات و نگارخانه مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این برنامه فرهنگی که با نمایش تصاویر و همچنین نماهنگ‌هایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه شد، علاوه بر کودکان بنیاد خیریه رها، چهره‌های فرهنگی و فعالان […]

نمایشگاه آثار هنری کودکان بنیاد خیریه «رها» در محل سالن اجتماعات و نگارخانه مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این برنامه فرهنگی که با نمایش تصاویر و همچنین نماهنگ‌هایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه شد، علاوه بر کودکان بنیاد خیریه رها، چهره‌های فرهنگی و فعالان اجتماعی شهر هرات نیز حضور داشتند.

«خالق نیا» نماینده فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در این مراسم به تبیین و تشریح مصادیق مکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت و به نقش و شخصیت والای این شهید بزرگ اشاره کرد.

وی شهید سلیمانی را به عنوان الگو و نمونه‌ای در حمایت از محرومان، یتیمان، نیازمندان و همچنین مبارزه با ظلم جباران عنوان کرد.

کشور افغانستان , سردار قاسم سلیمانی ,

«حسیب» مدیر بنیاد خیریه رها نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران این برنامه گفت نمایشگاه آثار هنری کودکان در جهت رشد و تعالی استعدادها و ظرفیت‌های کودکان مفید است و این تکنیک در درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی آنها نیز مؤثر واقع می‌شود.

کودکان بنیاد خیریه رها، دختران کار دارای خانواده‌های بدسرپرست و همچنین بی سرپرست است که تحت حمایت این بنیاد نگهداری می‌شود و آموزش می‌بینند.

پس از مراسم افتتاح نمایشگاه آثار هنری کودکان بنیاد خیریه رها، تئاتر «انگشتر حاج قاسم» به همت انجمن  تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد روایت فتح و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه رفت.

این تئاتر نخستین اجرای بین‌المللی جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی بود که در هرات برگزار شد.