در این مراسم حسین شرافتی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد وحیدی، جامعه روحانیت امامیه هرات، پیرامون عزاداری ماه محرم و سفر اربعین مهاجرین افغانستانی سخنرانی کردند. یدالله شیخ زاده، رئیس شورای هیئات و جلسات مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد در این مراسم اظهارداشت: جامعه پیرغلامان حسینی […]

در این مراسم حسین شرافتی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد وحیدی، جامعه روحانیت امامیه هرات، پیرامون عزاداری ماه محرم و سفر اربعین مهاجرین افغانستانی سخنرانی کردند.

یدالله شیخ زاده، رئیس شورای هیئات و جلسات مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد در این مراسم اظهارداشت: جامعه پیرغلامان حسینی به عنوان قشر تأثیرگذار و الگو دهنده به نوجوانان و جوانان می‌توانند، نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ حسینی ایفا نمایند.

کشور افغانستان , امام حسین (ع) ,

وی با تأکید بر اینکه از پیرغلامان اهل بیت(ع) باید همواره تجلیل صورت بگیرد، گفت: این کار، علاوه بر آن که به نوعی در راستای حفظ شعائر حسینی است، می‌تواند آن‌ها را به عنوان الگو به جامعه دینی و مذهبی معرفی کند.

کشور افغانستان , امام حسین (ع) ,

شیخ زاده با بیان اینکه پیرغلام دربار اهل بیت(ع)، در این مسیر باید با رفتار و سلوک خود، مردم را به سمت هیئت و دستگاه سیدالشهداء جذب کند، گفت: اگر راه حسینی و زینبی را دنبال کنیم دنیا و آخرت خود را تضمین کرده‌ایم، محفل و مکتب سیدالشهدا همیشگی است و چراغ حسین(ع) خاموش نشدنی نیست.

کشور افغانستان , امام حسین (ع) ,

وی در پایان صحبت‌های خود به هدف کاری شورای هیئات و جلسات مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد پرداخت و گفت: در کنار فعالیت‌های مذهبی، وظیفه اصلی ما در این شورا، پیگیری مشکلات مردمی مهاجرین هست که این امر مهم را سرلوحه کار اعضای شورا قرار داده‌ایم.