هشتمین نمایشگاه تخصصی تاجران ایرانی با هدف گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و افغانستان با حضور ۲۰ شرکت مختلف تولیدی و صنعتی از جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه(۲۹ تیر) در شهر هرات افتتاح گردید. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، محمد صدیقی فر، سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: در این نمایشگاه […]

 هشتمین نمایشگاه تخصصی تاجران ایرانی با هدف گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و افغانستان با حضور ۲۰ شرکت مختلف تولیدی و صنعتی از جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه(۲۹ تیر) در شهر هرات افتتاح گردید.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، محمد صدیقی فر، سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: در این نمایشگاه محصولات ۲۰ شرکت ایرانی برای چهار روز برای بازدید به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی روابط اقتصادی بین دو کشور بسیار حائز اهمیت است و برگزاری چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند برای تحکیم روابط اقتصادی بین ایران و افغانستان مؤثر واقع شود.

مولوی سیرت، رئیس صنعت و تجارت هرات نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: امارت اسلامی افغانستان خواهان روابط خوب اقتصادی همچون ایران با تمام کشورهای همسایه است.

کشور افغانستان ,

در همین حال، مولوی نثار احمد الیاس، سخنگوی مقام ولایت هرات می‌گوید که اداره محلی هرات تا حد توان خود در قسمت فراهم ساختن زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد در حال حاضر شرایط امنیتی در کشور بهبود یافته و تاجران خارجی به راحتی می‌توانند در هرات سرمایه‌گذاری کنند.

در این نمایشگاه محصولات تولیدی شرکت‌های ایرانی از جمله مواد غذایی، پلاستیک، لوازم آشپزخانه، دارو، رنگ، آلومینیوم و فولاد به نمایش گذاشته شده است.