سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام «سید محمدهادی هادی» عضو شورای علمای شیعه افغانستان و از چهره‌های مطرح جهادی را تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام سید محمدهادی هادی، عضو شورای علمای شیعه افغانستان و از چهره‌های مطرح جهادی این کشور […]

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام «سید محمدهادی هادی» عضو شورای علمای شیعه افغانستان و از چهره‌های مطرح جهادی را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام سید محمدهادی هادی، عضو شورای علمای شیعه افغانستان و از چهره‌های مطرح جهادی این کشور در مبارزه با بیگانگان و پیروزی جهاد مردم مسلمان افغانستان علیه تجاوزات خارجی که در تبیین و تبلیغ ارزش‌های اسلامی نیز نقش بارز داشت، تسلیت عرض می‌نماید.

حجت‌الاسلام هادی تحصیلات ابتدایی علوم دینی را در کابل و تحصیلات عالی را در حوزه‌های علمیه مشهد و قم سپری کرد و از مؤسسین حزب حرکت اسلامی افغانستان بود.

وی پس از پیروزی جهاد افغانستان علیه اشغال شوروی نیز مقامات مختلفی داشت و در سال ۱۳۸۲ نیز نقش فعالی در تأسیس شورای علمای شیعه افغانستان داشت.