شورای عالی صلح افغانستان خبر داده است که نشست مشترک عالمان دینی افغانستان، پاکستان و اندونزی آخر هفته‌ی جاری، جمعه ۲۰ اردیبهشت، در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می‌شود. محمد اکرم اخپلواک، رییس دبیرخانه‌ی این شورا برای دیدار با مقام‌های اندونزیایی به آن کشور سفر کرده و در توییترش نوشته است: “عالمان برجسته‌ی دینی افغانستان، پاکستان […]

شورای عالی صلح افغانستان خبر داده است که نشست مشترک عالمان دینی افغانستان، پاکستان و اندونزی آخر هفته‌ی جاری، جمعه ۲۰ اردیبهشت، در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می‌شود.

محمد اکرم اخپلواک، رییس دبیرخانه‌ی این شورا برای دیدار با مقام‌های اندونزیایی به آن کشور سفر کرده و در توییترش نوشته است: “عالمان برجسته‌ی دینی افغانستان، پاکستان و اندونزی برای رایزنی روی صلح و ثبات، در این نشست شرکت خواهند کرد.”

شورای عالی صلح افغانستان در صفحه‌ی رسمی فیسبوکش نوشته است که در این نشست یک هیات ۲۰ نفری کشور شرکت می‌کنند. این نهاد هدف این نشست را موضوع صلح و ثبات افغانستان عنوان کرده است.

برگزاری نشست سه جانبه عالمان دینی را جوکو ویدودو، رییس جمهوری اندونزی هنگام سفرش به کابل که چند ماه پیش صورت گرفت، پیشنهاد کرده بود.

مقام‌های اندونزیایی ابراز امیدواری کرده‌اند که در این نشست یک فتوا از سوی عالمان سه کشور صادر شود تا طالبان دست از جنگ بردارند.

قرار بود نشست علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی یک ماه پیش برگزار شود؛ ولی بر بنیاد گزارش‌ها این نشست در نتیجه مخالفت پاکستان به تعویق افتاد.