«مولوی غلام محمد مصئون» یکی از مجاهدین و عالمان برجسته دینی در هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به امام خمینی و شخصیت ایشان که سبب تحول‌های عظیمی نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام شد، گفت: امام خمینی (ره) خود به تنهایی یک امت بزرگ بوده و از […]

«مولوی غلام محمد مصئون» یکی از مجاهدین و عالمان برجسته دینی در هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به امام خمینی و شخصیت ایشان که سبب تحول‌های عظیمی نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام شد، گفت: امام خمینی (ره) خود به تنهایی یک امت بزرگ بوده و از جمله شخصیت‌هایی بود که، با تمام مشکلات فرا روی خود و تمام نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌ها اما به مسئولیت دینی و ایمانی خود پایبند بود و مردم ایران اسلامی را از یک برهه خطرناک نجات داد.

وی افزود: امام با افکار و شرایط خاص خود توانست تا افراد مختلف را با عقاید خویش همسو کند و نظام شاهی و استبدادی چندین ساله را سرنگون و نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه‌گذاری کند که این نشان دهنده آن است که وی به خود و اقدامات خویش باور داشته و با کمک خداوند نیز پیروز شده است.

مصئون همچنین گفت: امام خمینی در زمان جنگ‌های افغانستان کمک‌های گسترده‌ای را به مجاهدین در آن زمان کرده‌اند و در زمان حملات شوروی به افغانستان، تعداد زیادی از افغان‌ها به ایران مهاجر شدند و برای مقابله با شوروی در ایران آموزش‌های نظامی را فرا می‌گرفتند و دوباره برای مبارزه و شکست روس به افغانستان باز می‌گشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی با باز گذاشتن مرزهای ایران به روی افغان‌ها اجازه مهاجر شدن و زندگی کردن را به آنها داد و تمام افغان‌های مهاجر نیز زندگی ارزشمندی را در ایران داشته اند که تمام آن بر اثر هدایات و امر امام خمینی بوده است.

این عالم دین و مجاهد تصریح کرد: امام خمینی با جمله معروفی که داشتند و می‌گفتند اسلام مرز ندارد کارهای عظیمی را برای کشورهای اسلامی انجام داده اند و حال هم با پیروی کشورهای اسلامی از این شعار امام راحل می‌توانند به دور از تعصبات و مشکلات، وضعیت تاسف بار جهان اسلام را دگرگون ساخته و دوباره به بزرگی خود برسند.

وی در ادامه گفت: مشکل فعلی جهان اسلام این است که دشمن از تمام جبهه‌ها درون امت اسلامی رخنه کرده و در حال تشدید اختلافات میان مسلمین می‌باشند.

مصوون تأکید کرد: اگر سران حکومت‌های اسلامی خود را افرادی دلسوز خطاب می‌کنند، باید تمام اختلافات را کنار گذاشته و بر طبل وحدت اسلام بکوبند.

امام خمینی (ره) از رهبران جهان اسلام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با خلق انقلابی عظیم سرانجام در سال ۱۳۶۸ درگذشت.

عالمان دینی و مجاهدین در افغانستان نیز پیروزی‌های خود را در مقابل دشمنانی چون شوروی و انگلیس را مدیون کمک‌های امام راحل دانسته و او را یک الگوی تمام عیار برای وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان می‌دانند که همه را به آرمان‌های واحد و نابودی دشمنان اسلام می‌رسان